همه

سرور مجازی هلند چیست ؟ آشنایی با ویژگی سرور اختصاصی هلند

سرور مجازی چیست؟ منظور از سرور مجازی هلند چیست ؟ چه تفاوتی میان سرور اختصاصی هلند و دیگر سرورها وجود دارد؟ مطمئنا اگر قصد ساخت و طراحی سایت برای خود و کسب‌‌وکارتان را دارید، با واژه‌ی سرور،‌ هاست و میزبان آشنایید و یا حتی برای یک بار هم که شده با این اصطلاحات مواجه شده‌اید. یکی از ملزومات ساخت سایت و داشتن یک کسب‌وکار موفق اینترنتی،‌ استفاده از سرور مجازی و ابری است. در ادامه ما قصد داریم تا شما را با یکی از پرطرفدارترین انواع سرور آشنا کرده و به شما کمک کنیم سایت خود را با کمترین مشکلی بالا بیاورید.

اگر برای سازمان خود به دنبال سرویسی هستید، که در کنار پهنای باند زیاد، سرعت بالا، دسترسی بالا، از امنیت خیلی زیادی هم برخوردار باشد، پیشنهاد ما به شما خرید سرور اختصاصی و همچنین خرید سرور مجازی ابر آراز است. برای اطلاع بیشتر کلیک نمایید.

VPS  یا سرور چیست ؟

پیش از اینکه به سراغ موضوع اصلی مقاله برویم و در این مورد صحبت کنیم که سرور مجازی هلند چیست و استفاده از آن چه مزایایی به همراه دارد،‌ لازم می‌دانیم شما را با مهم‌ترین و پایه‌ترین مفهومی که برای درک پاسخ سوالات خود نیاز دارید، ‌آشنا کنیم. در اولین قدم شما باید به درستی بدانید که سرور مجازی یا VPS چیست و چرا باید از آن برای راه‌اندازی سایت خود استفاده کنیم.

سرور مجازی که ترجمه‌ای از عبارت virtual private server است به سروری با منابع قدرتمند گفته می‌شود که با استفاده از تجزیه سرور فیزیکی (Dedicated server) و با استفاده از فناوری مجازی سازی (virtualization) به سرورهایی با منابع کمتر و تعداد بیشتر تقسیم شده است.

یکی از دلایلی که اکثر کاربران تمایل به استفاده از سرور مجازی VPS دارند این است که این سرور ها محدودیت‌های هاست اشتراکی را ندارند. برای مثال ممکن است سایت شما به منابع رم بیشتری نیاز داشته باشد که این در سرویس‌های اشتراکی قابل ارائه نیست. بطور کلی می‌توان گفت که سرور مجازی انعطاف پذیرتر، سریع‌تر و امن‌تر از هاستینگ اشتراکی است.

صحبت بیشتر در مورد مفهوم سرور مجازی در این مقاله نمی‌گنجد، اما اهمیت بالای این موضوع ما را برآن داشته است تا در مقاله‌ای جدا به تفصیل در مورد دلایل اهمیت سرور مجازی صحبت کنیم. برای آشنایی بیشتر با VPS به وبلاگ ابرآراز مراجعه کرده و مقاله‌ی سرور مجازی VPS چیست را مطالعه نمایید.

VPS چیست

سرور مجازی هلند چیست ؟

سرور ابری هلند نوعی از سرویس میزبانی است که دیتاسنتر آن در کشور هلند قرار داشته و یک آی پی اختصاصی از کشور هلند در اختیار شما قرار می‌دهد. به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های بسیاری که در مسیر کاربران ایرانی قرار دارد، افراد زیادی هستند که به خرید این VPS نیاز پیدا می‌کنند. خریداران وی پی اس هلند از آن برای ترید، مدیریت کسب‌وکارهایی با مخاطبان خارجی یا هر فعالیت اینترنتی که با آی پی ایران مجاز نمی‌باشد، استفاده می‌کنند

نکته‌ای که لازم است بدان توجه داشته باشید این است که قدرت و سرعت سرور مجازی از هلند خریداری شده، به منابع سخت افزاری و اعتبار دیتاسنتر و صد البته شرکت ارائه‌دهنده بستگی دارد. پس در زمان خرید سرور هلند برای بایننس ، کوکوین و یا ترید در هر بازار ارز دیجیتال و یا فعالیت دیگری، باید به نکات مهم و قابل اهمتی توجه کنید که در ادامه به مهم‌ترین آنها خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از سرور مجازی هلند چیست ؟

سرور مجازی هلند بخشی از سرور فیزیکی است که در دیتاسنتر کشور هلند نگهداری می‌شود و یک آی پی اختصاصی برای کشور هلند با قدرت و آپتایم بالا در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ کسانی که به هر دلیلی به آی پی اختصاصی کشورهای خارجی احتیاج دارند، سرور مجازی میکروتیک هلند یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی آنها خواهد بود. 

اگر به درستی نمی‌دانید که آدرس IP چیست و چه کاربردی در دنیای اینترنت دارد، پیشنهاد می‌کنیم به طور کامل و با دقت مقاله‌ی پروتکل ip چیست را مطالعه نمایید.

آی پی اختصاصی

آی پی اختصاصی کشور هلند مانند یک کامپیوتر در موقعیت جغرافیایی کشور هلند است که شما را شهروند هلند معرفی می‌کند. تفاوت VPS با VPN در اینجاست که هنگام استفاده از VPN با قطع و وصل شدن، موقعیت شما تغییر می‌کند؛ اما در سرور مجازی مانند سرور ترید هلند ، شما در موقعیتی ثابت و همیشگی هستید، به همین دلیل مشکلی برای احراز هویت در صرافی‌های معتبر نخواهید داشت. (برای آشنایی با تفاوت vpn و vps به وبلاگ ابرآراز مراجعه کرده و مقاله‌ی بررسی مهم‌ترین تفاوت vpn و vps را مطالعه کنید.)

مهم‌ترین ملاک برای خرید سرور مجازی هلند چیست ؟ بهتر است از شرکتی به خرید سرور مجازی هلند برای ترید و دیگر فعالیت‌های خود اقدام کنید که به شما امکان تغییر منابع، بدون تغییر آی پی را بدهد. زیرا برخی شرکت‌ها در صورت درخواست تمدید یا تغییر منابع یا حتی تغییر سرور مجازی به اختصاصی، آی‌پی شما را تغییر می‌دهند، پس اگر به ثابت بودن آی پی خود اهمیت می‌دهید، این نکته را حتما مورد بررسی قرار دهید.

منظور از آی پی اختصاصی سرور مجازی هلند چیست

ما در ابرآراز مفتخریم که بدون تغییر آی پی منابع شما را طبق درخواست خودتان کاهش یا افزایش دهیم و به شما کمک کنیم بدون ایجاد کوچک‌ترین مشکلی، فعالیت‌های مورد نیاز خود را انجام دهید. اگر قصد خرید سرور مجازی هلند را دارید می‌توان از طریق وب سایت ابرآراز خرید خود را انجام داده و از پشتیبانی 24 ساعته و رایگان ما بهره ببرید.

قیمت و کیفیت

سرور میکروتیک هلند ، مانند سایر VPS های خارج از کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی دیتاسنترش، نسبت به سرورهای اختصاصی قیمت مقرون به صرفه‌تری دارد. همانطور که پیش از این نیز عنوان کردیم، قدرت و سرعت سرورها به کیفیت منابع دیتاسنتر بستگی دارد، پس باید خریدتان را از یک شرکت هاستینگ معتبر با خدمات و پشتیبانی مطمئن انجام دهید تا در صورت وجود هرگونه شکلی، بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن آن را حل کنید.

ابرآراز به فروش سرور هلند اقدام می‌کند که عموما پردازشگرها و هاردهای سخت افزاری قدرتمندی دارند. شما با استفاده از سرور مجازی ترید هلند ابرآراز می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز، از هر موقعیت جغرافیایی و با سیستم‌عامل موردنظر خود به سرور متصل شده و فعالیت خود را بدون هیچ مشکلی انجام دهید. 

ویژگی های سرور مجازی هلند چیست ؟

  • دسترسی کامل مدیریتی

در VPS هلند دسترسی کامل مدیریتی به شما داده می‌شود و به راحتی می‌توانید تمام تغییرات مدنظرتان را در سرور ایجاد کنید. بسته به اینکه سیستم عامل انتخابی شما ویندوز یا لینوکس باشد، پروتکل های دسترسی متفاوت است. باید سیستم عامل سرور باتوجه به استفاده ای که از سرور دارید، انتخاب شود. نوع دسترسی در Linux VPS، یوزر Root بوسیله پروتکل SSH و در Windows VPS، یوزر Administrator با پروتکل Remote Desktop است.

دسترسی کامل مدیریتی در سرور مجازی هلند چیست

  • تنظیم منابع سخت افزاری

منابع سخت افزاری در وی پی اس هلند توسط خود شما تعیین می شود، یعنی شما می توانید با توجه میزان استفاده خود از پردازنده، رم، حافظه SSD و… میزان آن ها را تعیین کنید و هزینه سرور را با توجه منابع مصرفی بپردازید، البته هنگامی که بخواهید می توانید منابع سخت افزاری را کاهش یا افزایش دهید، همچنین اگر بخواهید می توانید سرور مجازی خود را به سرور اختصاصی تغییر دهید.

منابع سخت افزاری سرور مجازی هلند

  • منظور از امنیت بالا در سرور مجازی هلند چیست ؟

سرور مجازی هلند به دلیل اختصاصی بودن فضا امنیت بالایی را به کاربران می دهد، البته که به دلیل دسترسی کامل مدیریتی این خود شما هستید که باید به فکر حفظ امنیت سرورتان باشید و بهتر است در این زمینه تخصص داشته باشید یا یک فرد متخصص را استخدام کنید.

  • قیمت مناسب

همانطور که اشاره کردیم، وی پی اس هلند سروری است که امکانات یک سرور اختصاصی را ارائه می دهد اما هزینه بسیار کمتری نسبت به سرور اختصاصی ارائه می دهد و استفاده از این سرور کمک خوبی به منابع مالی شما خواهد کرد.

دلیل خرید سرور مجازی هلند چیست ؟

افراد به دلایل مختلفی به سراغ خرید سرور هلند می روند، دلایلی مانند ترید، اداره بیزینس در اروپا، ورود و ثبت نام در سایت هایی که اجازه ورود به آی پی های ایرانی نمی دهند و… در ادامه برخی از موارد استفاده از سرور مجازی هلند را بررسی می کنیم.

1. وی پی اس هلند برای ترید

یکی از سرورهای محبوب ترید در میان ایرانیان سرور مجازی هلند است، این سرور از بلاک شدن حساب شما در صرافی های معتبر جلوگیری می کند و به شما این امکان را می دهد که در این صرافی ها خودتان را شهروند هلند معرفی کنید. همینطور با انجام معاملات در این VPS می توانید از امنیت گردش های مالی خود مطمئن باشید.

پس سرور ترید هلند مانند یک رایانه شخصی همیشه همراه شماست و تنها شما هستید که می توانید بوسیله ی یوزرنیم و پسورد سرور به آن متصل شوید، در نتیجه شخصی بجز شما به اطلاعات حساب شما دسترسی نخواهد داشد.

وی پی اس هلند برای ترید

2. سرور مجازی هلند برای کسب و کار

برخی از افراد به خاطر اداره کسب و کارهای اینترنتی در خارج از کشور باید سرورهای با موقعیت خارج تهیه کنند. به عنوان مثال صاحبان سایت هایی که بیشتر مخاطبانشان از اروپا هستند یا خدمات سایت شان را به آی پی های ایرانی ارائه نمی دهند، بهتر است وی پی اس هلند دریافت کنند.

3. دسترسی به آی پی خارجی برای موارد دیگر

بغیر از ترید و کسب و کارهای خارجی ممکن است افراد به هر دلیلی به آی پی خارج از کشور احتیاج داشته باشند، مانند ورود به سایت هایی که کاربرانی با آی پی ایران را نمی پذیرند و… در این مواقع نیز سرور مجازی هلند بخاطر سرعت و قدرت بالایی که دارد می تواند انتخاب مناسبی باشد.

آی پی اختصاصی هلند

هنگام خرید سرور مجازی هلند باید به چه مواردی دقت کنیم؟

اشاره کردیم که هنگام خرید وی پی اس هلند منابع سخت افزاری را خود شما تعیین خواهید کرد، اکثر شرکت های ارائه دهنده برای سرورهای مجازی پلن های از پیش تعیین شده ای به کاربران پیشنهاد می دهند که در هر کدام منابع متفاوت است و هزینه هم متفاوت خواهد بود.

نکته مهم اینست که شما پلنی را انتخاب کنید که بیشترین نزدیکی را با هدف استفاده شما از سرور هلند داشته باشد. مواردی که باید قبل از خرید تعیین کنید عبارتند از

1. آیا سرور ترید می خواهید یا خیر؟

برخی از شرکت‌های ارائه دهنده سرور هلند ، سرورهای مختص ترید را بصورت جداگانه ارائه می کنند که کار شما را برای ترید راحت تر می کند، زیرا این شرکت ها شما را مستقیما به صرافی های مورد نظرتان وصل می کنند. پس اگر به دنبال سرور مجازی ترید هستید می توانید به شرکت هایی مثل ابراراز که وی پی اس هایی مختص ترید و در موقعیت هلند ارائه می دهند، مراجعه کنید.

در انتها لازم می‌دانیم این نکته را یادآور شویم که سرور ابری عملکردی متفاوت از سرور مجازی دارد. اگر می‌خواهید با این تفاوت‌ها و کارایی هرکدام از این فضاهای ابری آشنا شوید، از مطالب مقاله‌ی بررسی تفاوت سرور مجازی و سرور ابری استفاده کنید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به طور کامل به سوال شما مبنی بر اینکه سرور مجازی هلند چیست پاسخ داده باشیم. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در پیج اینستاگرام ابر آراز دنبال کنید.

نمایش بیشتر

ادمین

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا